WaterSafe Pro content design en product lancering

Een nieuw product dat overstroomt met vijf sterren reviews

Bij Alpine Hearing Protection heb ik een hele leuk tijd en het geluk gehad om niet één maar zelfs twee productlanceringen mee te maken.

De WaterSafe Pro content wil ik in het bijzonder uitlichten omdat ik hier van begin tot eind betrokken was.

Aan mij de taak om de product briefing van het Product Team om te vormen tot rijke content die de doelgroep prikkelt en verkopen stuwt.

Houd water tegen, laat geluid stromen

Copy

Het begint natuurlijk met een verhaal. Voor de nieuwe WaterSafe Pro heb ik een storyline opgezet waarin we de diepere laag van het product benaderen. Eén met de golven, zonder compromis. Deze copy is daarna doorvertaald naar alle content lagen: van een korte USP omschrijving en blogs tot tekst in visuals en social copy.

Website content

Het oog wilt ook wat. In samenwerking met in-house designers hebben we de content opgebouwd én vertaald naar lokale content voor de verschillende markten van Alpine. Flinke uitdaging, want een tekst in het Frans is plotseling dubbel zo lang. Maar met behulp van een sterk vertaalbureau wisten we de klus te klaren.

Lanceerplan

A dream without a plan is just a dream. Voor de lancering ontwikkelde ik samen met het marketing team een tijdlijn. Ook keken we naar een influencer aanpak en UGC om gebruikerservaringen in beeld te brengen. Uiteindelijk gaat het om wat klanten ervaren als ze het product gebruiken. Deze content kon ook weer gerecycled worden voor oa. Instagram en TikTok.

Foto- & videoproductie

Naast de meer salesy content was er ook vraag naar real life beelden. Maar het was winter! Dan zijn zelfs bikkelharde Nederlandse surfers niet in het water te vinden. Met behulp van reislustige en bevriende fotograaf Sander Karsen hadden we een oplossing te pakken: hij ging toch al naar Marokko.

Vorige
Vorige

Short Form Video

Volgende
Volgende

YouTube Content @ Team5pm